Секое стапување во контакт и интеракција на една компанија со нејзините корисници на платформа, страница, апликација и сл. се нарекува UX. Може да ти изгледа како нешто „сложено“ за разбирање, но, наједноставно кажано е дека одличниот UX дизајн секогаш го става корисникот и неговото искуство на прво место.
80% од корисниците ја напуштаат платформата ако не им се допаѓа бидејќи не им е тешко да најдат замена за истата, оставајќи висок bounce rate. Знаејќи го овој факт, лесно е да се види зошто UX дизајнот е толку важен за сите продукти кои се наоѓаат на пазарот.
Структурираниот UX дизајн процес, не само што им овозможува на корисниците пристапно и пријатно искуство, туку им овозможува на дизајнерите да ја тестираат и усовршуваат својата работа.
Знаењето што всушност значи процесот, е првиот чекор во креирање на апликација во која корисниците ќе можат да уживаат. Во овој блог, ќе погледнеме неколку чекори за деконструирање на процесот на дизајнирање и како овој пристап можеме да го искористиме за да испорачаме најдобар UX дизајн.
Во продолжение, погледни кои се чекорите за креирање на одличен UX дизајн
Разбирање
Креирањето на план и навлегувањето во срцето на процесот на креирање на производот, се чекорите на корисникот во процесот на дизајнирање. Тука треба да се обидеш да ги сфатиш принципите што ги мотивираат корисниците, за да можеш да ја прилагодиш твојата услуга според нивните потреби. Треба да се распрашуваш за маркетинг целите, точките на диференцијација или тактиките. Добивањето на материјали за публицитет и работата со продажниот тим и маркетинг тимот ќе помогне да го развиеш профилот на клиентот.
Сите собрани податоци ќе ти обезбедат стабилна основа врз која ќе може да го развиваш продуктот. Паметна идеја е да се направи презентација на концептот пред клиентот во оваа фаза, за да се заинтересира и да добие рана информација.
Други аспекти кои треба да се размислат ги вклучуваат:
- испраќањето на примероци и барањата за одговор до клиентот;
- одлучување за проектен менаџер на клиентот;
- составување листа на конкурентски брендови.
Истражување
Процесот на истражување започнува откако ќе се добие брифот. Обично, UX дизајнерите започнуваат со истражување на конкуренцијата и наоѓањето на постоечки производи кои се блиску до нивните. Она што е важно овде е да разбереш што дизајнираш и за кого.
- Какви промени треба да се направат ако веќе се има продукт што треба да се редизајнира?
- На кои начини луѓето го употребуваат тој продукт?
- Кои се нивните тешкотии при употреба?
Очигледно, сега продолжуваме да ги испрашуваме сегашните и потенцијалните потрошувачи. После тоа, мора да се разговара со сите други засегнати страни за да се одреди што сакаат од твојот концепт.
Идентификувај го предизвикот со кој се обидуваш да се справиш за време на твојот процес на дизајнирање и истражување. Тоа ќе ти помогне да ги одредиш точките на предизвик, да ги валидираш или поништиш твоите наоди, да ги идентификуваш моделите и корелациите во рамките на таргетираната категорија на корисници и ќе ти се разбистрат потребите и преференциите на твоите корисници. Во суштина, истражувањето гарантира дека ќе развиеш дизајн кој е фокусиран на потрошувачот, што е и целта на UX дизајнот.
Скица
Време е да ги анализираш твоите наоди и да ги трансформираш во конкретни заклучоци откако ќе ја завршиш темелната анализа. Користејќи ги информациите што ги доби за време на тестирањето, можеш да ги одредиш основните карактеристики на минималниот одржлив производ на апликацијата. Исто така, ќе можеш да изградиш кориснички персони или табели за емпатија за да ја опишеш целната демографија.
Во оваа фаза, исто така, се креира и патувањето на купувачот. Ова значи дека ќе треба да бидеш во можност да создадете профил на купувачот и неговото патување од еден до друг крај, а исто така и да го земеш предвид сите различни технологии кои купувачите можат да ги користат за да стигнат до твојата страница и вашиот продукт. Посетителите можат да доаѓаат од различни места и да се движат на различни страни на твојата веб-страница, а твоја задача е да ги покриеш сите страни со потребните информации.
Не се плаши ако на почетокот се справуваш со недоразбирања или ако скиците на твоите патувања се нецелосни. Можеш, а и треба, да направиш промени на твоите скици додека си во овој дел од овој чекор. Нема да знаеш кои се вистинските патувања на вашата публика, освен ако не си собрал доволно резултати за анализа. Ова бара обиди и грешки, како и тековен преглед на искуствата на посетителите со UX веб-архитектурата.
Дизајн
Тука се одредува навигацијата, хиерархијата и категориите на апликацијата или веб-страницата. Тие треба да бидат базирани на патувањето на корисникот.
Wireframe-от е највидливот одраз на архитектурата. За секој уред што корисникот може да го види при интеракција со твојот софтвер, мора да изградиш wireframes. Тие дејствуваат како упатство за девелоперите додека програмата напредува низ развојните фази.
После тоа, ќе можеш да направиш прототип. Тоа е модел на готов производ што можеш да го користиш за да ги потврдиш твоите дизајни пред да започнат со развој. Врз основа на повратните информации и првичното тестирање, wireframe-от и прототипот започнуваат како обични, основни скици и напредуваат во комплицирани примероци кои се приближуваат кон конечниот дизајн.
Конечно, мокапите се концентрираат на визуелниот идентитет на брендот со презентирање на статична верзија на готовиот продукт. Тие опфаќаат типографија, бои, иконографија и сѐ друго што може да биде дел од целокупниот дизајн на апликацијата.
Тестирање
Тестирањето е важен дел од работата на UX дизајнерот и клучен дел од целокупниот циклус на еден UX дизајн. Слично на истражувањето на корисниците, важно е да ги тестираш прототипите на вистински корисници. Ќе добиеш вистински повратни информации од корисници кои навистина би ја користеле апликацијата. Тестирањето е исто така важно од бизнис гледна точка. Поточно, ќе можеш да ги забележиш сите големи недостатоци во дизајнот пред да стапат во фаза на производство, што на компанијата ќе и заштеди многу време и ресурси.
Тестирањето се врши во итерации, во серија кругови. Повторувањата помагаат во собирањето на влезните податоци и подобрувањето на проектот врз основа на повратните информации од клиентите. Потоа се повторува процесот. И уште еднаш. Додека дојдеш до сигурност дека го имаш обезбедено позитивното корисничко искуство. А потоа, време е UI дизајнерот да го преземе процесот на дизајнирање на продуктот.
Извршување
Дизајнерот на UI (кориснички интерфејс) настапува на сцена откако UX дизајнерот ќе ја заврши архитектурата на информации. Тие се задолжени да го стават во акција она што UX дизајнерот го изградил во претходните чекори. Визуелниот интерфејс на корисникот е примарен приоритет на UI дизајнерот.
Овие дизајнери ги создаваат сите графички карактеристики на производот, како што се: бојата, типографијата и растојанието, како и сите точки за интеракција од типот на копчиња и менија. Го прават тоа користејќи wireframes, скици, мокапи создадени од страна на UX дизајнерот.
Софтверот е подготвен за развивање откако UI дизајнерот ќе го заврши целиот интерфејс.
Brainster Next College е првиот акредитиран практичен ИТ-факултет кај нас кој нуди две уникатни додипломски студии за Софтверско инженерство и иновации и Графички и UI/UX дизајн.
Преземи го првиот чекор кон успешна кариера и дознај повеќе за нашите програми, методологија на работа, професори и процес на аплицирање.
Местата за двете студиски програми се ограничени, закажи средба сега!