Целта на секој UX/UI дизајнер е да создаде беспрекорно и интуитивно искуство за корисниците. Сепак, дури и најискусните UX/UI дизајнери можат да направат грешки коишто можат негативно да влијаат на корисничкото искуство.
Во продолжение, прочитај ги 10-те вообичаени грешки кои се прават при креирање на UX/UI дизајнот и како истите можеш да ги избегнеш.
Несоодветно истражување на корисниците
Еден од најважните чекори во процесот на дизајнирање е спроведувањето на корисничко истражување. Ова вклучува разбирање на потребите и однесувањето на целната публика, како и собирање повратни информации за дизајнот. Без овие информации, тешко е да се создаде дизајн кој ги задоволува потребите на потенцијалните корисници.
Игнорирање на пристапноста
Пристапноста е суштински аспект на UX дизајнот, а сепак често се занемарува. Дизајнирањето за корисници со уникатни потреби не само што ја прави веб-локацијата или апликацијата поинклузивна, туку и го подобрува искуството за сите корисници. Увери се дека твојот дизајн е усогласен со упатствата за пристапност и размисли да користиш алатки за да ја тестираш неговата пристапност.
Недоволно приоретизирање на содржината
“Content is king“, па затоа од суштинско значење е да ѝ се даде приоритет на содржината во секој дизајн. Дизајнот кој е визуелно привлечен, но нема кохерентна и релевантна содржина, нема да обезбеди позитивно корисничко искуство. Затоа приоритизирај ја твојата содржина и провери дали е лесно достапна и читлива.
Премногу комплицирана навигација
Навигацијата е еден од најважните елементи на UX дизајнот, а сепак честопати е прекомплицирана. Збунувачката структура за навигација може да им отежне на корисниците да го најдат она што го бараат, што доведува до фрустрација и лошо корисничко искуство. За да го избегнеш ова, одржувај ја твојата навигација едноставна и интуитивна.
Не земање предвид на мобилните верзии
Со порастот на паметните телефони и таблетите, од суштинско значење е да ја земеш предвид мобилната верзија во изработката на твојот UX/UI дизајн. Дизајнот што е оптимизиран за десктоп, но не за мобилен нема да обезбеди добро искуство за корисниците што пристапуваат до твојата страница на мобилен уред. Затоа погрижи се твојот дизајн да е респонзивен и да е погоден за мобилните телефони.
Неуспешно тестирање
Една од најзначајните грешки што дизајнерот може да ги направи е неуспехот да го тестира својот дизајн. Тестирањето на дизајнот со вистински корисници може да открие проблеми со употребливоста што можеби дизајнерот не ги забележал претходно. Поради ова, не заборавај да спроведеш корисничко тестирање во текот на процесот на дизајнирање за да обезбедиш позитивно корисничко искуство.
Занемарување на микроинтеракциите
Микроинтеракции се мали интеракции што се случуваат на апликацијата или веб-страницата, како што е „Like“ копчето на Facebook. Овие интеракции можат да имаат значително влијание врз корисничкото искуство, но тие често се занемаруваат. Обрни внимание на овие мали детали и погрижи се тие да бидат интуитивни и конзистентни.
Игнорирање на брендирањето
Брендирањето е од суштинско значење за создавање конзистентно корисничко искуство. Дизајнот што не е усогласен со брендот на компанијата може да биде збунувачки и дезориентирачки за корисниците. Погрижи се твојот дизајн да е усогласен со насоките за брендирање и стилот на компанијата.
Недостаток на повратни информации
Повратните информации (feedback) се суштински аспект на корисничкото искуство, но сепак често се занемаруваат. Погрижи се да им дадеш повратни информации на корисниците за нивните дејства, како на пр. кога ќе се кликне на некое копче или ќе се испрати формулар. Оваа повратна информација помага корисниците да бидат сигурни и да знаат што се случува, како и да се спречи било каква забуна.
Не се земаат предвид перформансите
Изведбата е клучен аспект на корисничкото искуство. Веб апликацијата на која ѝ треба премногу долго време за да се вчита или бавно реагира, може да доведе до фрустрација и лошо корисничко искуство. Погрижи се да размислиш за перформансите за време на процесот на дизајнирање и соодветно да го оптимизираш твојот дизајн.
Од горенаведеното, ти како UX/UI дизајнер, треба да бидеш свесен за овие вообичаени грешки, со цел да можеш да создадеш беспрекорно и интуитивно корисничко искуство. Со спроведување на корисничко истражување, разгледување на пристапноста, приоритизирање на содржината, одржување на навигацијата едноставна и тестирање на твојот дизајн, можеш да обезбедиш позитивно корисничко искуство за твоите корисници.
Brainster Next College е првиот акредитиран практичен ИТ-факултет кај нас кој нуди две уникатни додипломски студии за Софтверско инженерство и иновации, и UI/UX и графички дизајн.
Преземи го првиот чекор кон успешна кариера и дознај повеќе за нашите програми, методологија на работа, професори и процес на аплицирање.
За повеќе информации, закажи средба сега!